Volkswagen K70- Proiectul NSU K70, preluat de VW. Atestat FIVA la 31/10/2022, vehicul istoric, Retromobil Club Romania, ITP pe 2 ani pana la 11.11.2024, impozit 0, asigurare 200ron/an- intocmite, aprobate, platite si valabile!
Vin-ul din anunt e de la 4 in dreapta, insa autovit nu acccepta cu mai putin de 17 caractere. In ‘71 , aveau 10!
O masina foarte rara cu o istorie impresionanta. Dezvoltata de NSU, cei care au scos primul motor cu piston rotativ pe RO 080 si sunt cunoscuti pentru numeroase inovatii atat la motociclete ( record de viteza intre 1951-1956) cat si la masini. Inovatiile le-au adus numeroase premii si renume, dar i-au bagat in faliment si asa a fost comercializata drept VWK70( primul VW racit pe apa si cu tractiunea si motorul in fata), odata ce VW a cumparat NSU in 1970 si eventual l-au unit cu DKW, pentru a forma Audi.
Acesta este modelul original, cu mici modificari de catre VW. Motor 1.6, 75CP- un motor legendar in stae f buna-la 57,000km, abia se aude.
Porbagajul enorm, pe doua nivele, o face totodata una din cele mai potrivite clasice pt. conversie la electric.
Aceasta masina e unica prin felul in care a fost pastrata si povestea ei. A apartinut lui De Cleen Roger, care a fost dealer NSU in Belgia si a ramas activ pana in 2016 cand s-a imbolnavit de Alzhaimer’s. A continuat sa tina piese noi( new old stock) inclusiv caroserii si motoare, care au fost toate scoase la vanzare de catre familia sa in 2022( am poze cu dealershioul si stocul).Aceasta era masina lui, cumparata de la vaduva unui prieten care o cumparase noua in dealership-ul lui. Sunt foarte multe elemente f. rare pe aceasta masina….se vede clar ca a fost masina unui mecanic pasionat. Au fost mici zone cu rugina , care au fost reparate profesional de un tinichigiu care se ocupa de Tiriac Collection( poze disponibile) iar apoi a fost vopsita integral( mai putin plafonul). Scaunele, care sunt foarte rare cu tetierele astea, au fost reconditionate profesional, insa doar la interior, fara inlocuirea elementelor originale. Jantele sunt Fuchs- o optiune originala si rara( marca care echipa Porsche 911 la acea vreme) , la fel de rare sunt proiectoarele…Ulei CASTROL GTX, filtre ulei si benzina noi, doua chei… impecabila mecanic. Am multe povesti de la familia lui…cumparasem multe piese noi de la ei pt. alt proiect, cand am vazut si masina asta prafuita intr-o poza si mi-au spus initial ca o tin, dupa care mi-au zis ca s-au pus de acord sa o vanda…. Am filmulet cu hala cu piese unde era: https://youtube.com/shorts/pFq8fNGwWjE?feature=share si apoi condusa la trasportatorul pe care l-am angajat sa mi-o aduca. Cautam piese pentru un VWK70, din 1974, identic cu cel pe care l-a avut tatal meu cand am crescut, insa povestea si modelul acesta, m-au impresionat atat de tare ca nu m-am putut abtine si am platit mai mult decat as fi sperat, doar ca sa fie a mea. Masina vine si cu ceva piese de schimb( radiator, ambreiaj…)
Trebuie sa vand fie E28-ul care vroiam sa fie my daily driver, fie pe acesta… sau chiar pe amandoua si sa ma focusez pe alt proiect, deja achizitionat, pe care nu am sa-l vand vreodata. Daca as gasi o cale, le-as tine pe toate…si inca caut:).
Daca stiti istoria acestui model, nu e nevoie sa spun mai mult. Daca stiti modelul, va e clar ca e unica in aceasta stare. Pt intrebari, ne auzim aici. De vazut , prefer sa ma vad doar cu cei care au fonduri si intentie de cumparare. Cu restul vbim cu placere la paradele Retromobil sau cand mai ies la o cafea in weekend…